Viva la vevve

♥ It´s my life, med allt från dagliga livet till hundträning ♥

Så less...

Publicerad 2012-09-18 14:34:32 i Aphrael/Hundträning,

Jag är så sjukt trött på att vara förkyld nu, hostar så det verker i bröstet:(
Men det är bara att bita ihop för jag har verkligen inte tid för någon dum förkylning, dagarna tickar iväg och första lydnads tävlingen närmar sig med stormsteg och jag har fortfarande inte tagit mig tid att börja klicka in apoprten.
Men igår pratade jag med en kompis som kom med ett riktigt bra tips på att lära Aphrael hålla något i munnen en längre tid, jag ska använda bästa leksaken och klicka medans hon håller den och sen när  hon är helt säker på den ska vi byta till apportblocket, så det ska vi prova få se om det hjälper.
Ikväll ska vi ta oss till klubben på öppna träningen och köra liggande i grupp och få lite hjälp med komenderingen mest för att jag ska lära mig att inte handla innan order från dommaren och att inte stressa i svängar.
Har under dagen suttit och lusläst tävlingsreglerna för lydnads klass 1 och fått lite annt tänk kring både träning och tävling så det kan nog bli riktgit bra dert här, men nervös är jg helt klart inför tävlingen.
Igår passade jag på att stara en ny grupp på facebook för kelpie ägare som vill träna med andra kelpies och deras ägare, tror att det kan bli en extra motivation för oss iaf att ha en speciell dag i veckan då mn träffas och tränar tillsammans och med lite tur kanske vi kan få ihop en tävlingstränings plan oxå.
Sen måste jag hitta en riktigt bra belöningsform, en belöning som kn få Aphrael att göra vad som helst för att få, och hur i hela friden ska jag hitta en sån har provat allt känns det som men det finns säkert en miljon belöningar till som jag inte har tänkt på.
Får sätta mig och leta redan på häftet med bleöningar, sammarbete mm som jag fick v Åsah när vi hade kurs ihop i våras, kanske den kan hjälp mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica & Aphrael

Jag och Aphrael startar vår första lydnads tävling den 14 oktober, tidigare har vi bara ställt ut med bra resultat första utställningen blev det både hp, bir och big 5 sedan har vi fått släta ettor. Men tack vare en dålig dommare som skrämde aphrael har vi fått jobba med att socialicera henne igen hon har alltid varit skeptisk mot främlingar men efter den dåliga erfarenheten i utställningsringen har jag fått kämpa ordentligt med hennes rädsla. Och när jag väl fått bukt med den och bestämt att vi ska vara klara med LP1 i sommar så visar det sig att hon har patella luxation och behöver opereras, operationen gick bra och nu tar vi nya tag. I övrigt handlar bloggen om mitt liv och våran resa genom hund kurser, träningar och tävlingar, välkommen till vår vardag ____________________________________ ♡ Jag är den jag är, aldrig att jag skulle ändra mig för din skull, men just därför kommer älska mig ♡ (mitt motto här i livet)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela