Viva la vevve

♥ It´s my life, med allt från dagliga livet till hundträning ♥

träning på klubben

Publicerad 2012-09-18 20:51:06 i Aphrael/Hundträning,

Nu sitter vi och väntar på bussen, aphrael klarade 4 min platsliggning i grupp, gick tillbaka och belönade efter 2 min och komenderade om och gick iväg igen. Sen nötte vi hopp över hinder medans vi väntade på att någon av värdarna skulle ha tid för oss, linförigheten gick bra men vi har problem med placeringen i högersvängarna, hon går förbi och sätter sig snett så det måste vi jobba på. Läggande under gång är riktigt bra och likaså inkallningen, hon kommer med bra fart men blir förvirrad vid ingången så där skavi träna mer och belöna bakom mig så vi inte förlorar farten. I övrigt är jag mycket nöjd med kvällens resultat. Kam oxå tillägga att aphrael inte reagerar på skotten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica & Aphrael

Jag och Aphrael startar vår första lydnads tävling den 14 oktober, tidigare har vi bara ställt ut med bra resultat första utställningen blev det både hp, bir och big 5 sedan har vi fått släta ettor. Men tack vare en dålig dommare som skrämde aphrael har vi fått jobba med att socialicera henne igen hon har alltid varit skeptisk mot främlingar men efter den dåliga erfarenheten i utställningsringen har jag fått kämpa ordentligt med hennes rädsla. Och när jag väl fått bukt med den och bestämt att vi ska vara klara med LP1 i sommar så visar det sig att hon har patella luxation och behöver opereras, operationen gick bra och nu tar vi nya tag. I övrigt handlar bloggen om mitt liv och våran resa genom hund kurser, träningar och tävlingar, välkommen till vår vardag ____________________________________ ♡ Jag är den jag är, aldrig att jag skulle ändra mig för din skull, men just därför kommer älska mig ♡ (mitt motto här i livet)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela