Viva la vevve

♥ It´s my life, med allt från dagliga livet till hundträning ♥

När livet kommer ikapp...

Publicerad 2015-08-18 15:02:00 i Viva la vevve,

Ibland kommer livet ikapp när man minst anar det, en liten video på facebook blev min utlösande faktor, och den senaste tidens händelser rasade över mig som ett korthus.
Morfars stroke i januari, som slutade med amputation av ena benet och en för tidig död.
Aphraels som visade sig ha spondylos och patellan i hennes vänstra knä som inte går att göra något åt pga ryggen, detta fick vi veta i april, så nu mer går hon på smärtmedicin 24/7 och hennes dagar är räknade.
Min sjukskrivning (sen februari) pga vänster axel som gör ont och blir inflammerad vid minsta ansträngning, läkarbesök och sjukgymnastik blev plötsligt en del av min vardag.
Min önskan att få bli mamma, detta är första gången jag går ut med detta offentligt, men år av längtan och önskan sätter sina spår i själen. Och tillslut rasade den mur jag trott mig byggt stark runt hjärtat som ett korthus i lätt sommarbris och tårarna började rinner i strida strömmar, all min styrka, mitt leende som sällan når ögonen, de lätta skrattet, mitt till synes obekymrade liv, en teater, ett skådespel, där ett fåtal nära vänner har fått följa med bakom kulissen och sett sanningen. Men nu berättar jag den här i en blogg jag inte använt på många år, men jag känner mig tvungen att skriva av mig, att försöka sätta ord på mina känslor, för min egen skull, innan jag går sönder helt och hållet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica & Aphrael

Jag och Aphrael startar vår första lydnads tävling den 14 oktober, tidigare har vi bara ställt ut med bra resultat första utställningen blev det både hp, bir och big 5 sedan har vi fått släta ettor. Men tack vare en dålig dommare som skrämde aphrael har vi fått jobba med att socialicera henne igen hon har alltid varit skeptisk mot främlingar men efter den dåliga erfarenheten i utställningsringen har jag fått kämpa ordentligt med hennes rädsla. Och när jag väl fått bukt med den och bestämt att vi ska vara klara med LP1 i sommar så visar det sig att hon har patella luxation och behöver opereras, operationen gick bra och nu tar vi nya tag. I övrigt handlar bloggen om mitt liv och våran resa genom hund kurser, träningar och tävlingar, välkommen till vår vardag ____________________________________ ♡ Jag är den jag är, aldrig att jag skulle ändra mig för din skull, men just därför kommer älska mig ♡ (mitt motto här i livet)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela