Viva la vevve

♥ It´s my life, med allt från dagliga livet till hundträning ♥

Kommer jag kunna resa mig även nästa gång jag faller?

Publicerad 2019-08-15 13:34:00 i Viva la vevve,

Förra året gick jag igenom IVF, 2 äggplock men flertalet ägg men av så dålig kvalité att det inte var många som klarade befruktning o delning. Första omgången sattes 1 embryo in utan resultat och 1sparades i frysen, även andra omgången klarade sig 2 embryon som båda sattes in igen utan resultat. Ångesten och den oerhöra sorgen blev ett faktum jag orkade knappt gå till jobbet och all hundträning som tidigare gett mig energi lades på hyllan då jag inte orkade ta mig iväg o träna och av rädsla att inte kunna hålla ihop och gömma den ångest som sprängde i bröstet.
 
Jag har fortfarande ett embryo kvar i frysen på kliniken och står nu och velar fram och tillbaka hur jag ska göra med detta enda lilla frö som kan ge mig en glädje som inte går att beskriva i ord eller en sorg så stor att jag kanske aldrig orkar resa mig igen. Ett beslut som kommer ändra mitt liv på gott eller ont ett beslut som ger mig en rädsla jag inte trodde var möjlig, ett beslut som bara jag kan ta. 
 
Ångesten finns alltid precis under ytan, och griper tag när jag minst anar det med sån kraft att det inte går att andas och jag känner hur jag faller igen, innan jag åter reser jag mig tills nästa fall, varje gång jag faller blir ytan längre och längre bort och jag får svårare o svårare att resa mig.
Hur på långt kan man falla innan man inte längre klarar av att resa sig upp? 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica & Aphrael

Jag och Aphrael startar vår första lydnads tävling den 14 oktober, tidigare har vi bara ställt ut med bra resultat första utställningen blev det både hp, bir och big 5 sedan har vi fått släta ettor. Men tack vare en dålig dommare som skrämde aphrael har vi fått jobba med att socialicera henne igen hon har alltid varit skeptisk mot främlingar men efter den dåliga erfarenheten i utställningsringen har jag fått kämpa ordentligt med hennes rädsla. Och när jag väl fått bukt med den och bestämt att vi ska vara klara med LP1 i sommar så visar det sig att hon har patella luxation och behöver opereras, operationen gick bra och nu tar vi nya tag. I övrigt handlar bloggen om mitt liv och våran resa genom hund kurser, träningar och tävlingar, välkommen till vår vardag ____________________________________ ♡ Jag är den jag är, aldrig att jag skulle ändra mig för din skull, men just därför kommer älska mig ♡ (mitt motto här i livet)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela